Kategorier
Nyheder

Mon Computerworld læser TechCrunch? De snupper i hvert fald deres overskrifter

Computerworld har ladet sig…inspirere… af en overskrift fra teknologi-bloggen TechCrunch.

En af de ting, jeg bryder mig mindst om er kopiering som følge af manglende kreativitet, altså når man plagierer andre.

Derfor ser jeg mig nødsaget til at dele dette rubrik-“sammenfald” med jer. Det lader til, at der bliver læst TechCrunch på Computerworld-redaktionen.

Computerworld-rubrik inspireret af TechCrunch
Klik for at se billedet i original størrelse

Det er vist ikke en videre original overskrift 🙂

7 kommentarer til “Mon Computerworld læser TechCrunch? De snupper i hvert fald deres overskrifter”

Hej Anders

Det er dybt uoriginalt, derfor postede jeg det.

Vi befinder os i en tid, hvor nogle medier er begyndt at kigge på, om de kan tage betaling for noget af deres indhold. Og så er det jo relevant at kigge på noget af dette indhold, og vurdere dets originalitet i den sammenhæng.

Svar

Her er i øvrigt et andet eksempel på dårlig inspiration. Eksemplet er lidt sjovt, fordi du selv på en eller anden måde har ansvaret for det :-)http://ekstrabladet.dk/ferie/article1181649.ece

Prøv at se under Washington DC, hvor journalisten skriver: “lige så varmt som Karl Roves blacberry på en valgnat.” Det er ikke særligt smukt i en dansk kontekst.

Men det sker jo, når det hele skal gå lidt stærkt, så vi kan vel alle sammen godt tilgive de stakkels journaliter.

Hej Jacob

Jeg kender godt til det eksempel, Søren har også haft fat i den på dSeneste, men at sige, at jeg “på en eller anden måde har ansvaret”, er nok ikke helt rigtigt 🙂

Jeg har ingen indflydelse på den redaktionelle linje og de valg, der bliver truffet der. Jeg kan kun sige, at jeg nok ikke ville have gjort det sådan 🙂

Svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *