Kategorier
Nyheder Tendenser

Google lancerer relaterede søgninger

En ting, som en del Google-konkurrenter har spillet på er muligheden for at relaterer søgninger til hinanden. Altså “du har søgt på X – måske du også bør søge på Y”.

Nu har Google imidlertid lanceret sin egen feature med relatered søgninger, skriver australske The Age:

Google’s new search feature purports to “better understand associations and concepts related to your search”, and therefore to deliver a more meaningful search experience.

This is achieved by integrating a new technology into the Google search infrastructure that enables a better understanding of concepts and associations related to the search query.

All of it pocessed in real time and in any one of 37 different languages.

Blandt de 37 sprog finder vi dansk, en søgning på “ekstra bladet” giver for eksempel følgende:

Søgninger relateret til 'ekstra bladet'
Klik for at se billedet i fuld størrelse

2 kommentarer til “Google lancerer relaterede søgninger”

Ja det er en fin funktion. Den har da været der et stykke tid? 🙂

Men den bygger jo på nogenlunde samme princip som webshop-ejeren der foreslår et andet produkt/noget tilbehør. Men det er i hvert fald en god støtte for brugeren der måske ikke har så meget erfaring i søgning på nettet til at finde det personen leder efter.

Hej Jacob

Det er muligt, den har været der et stykke tid, jeg opdagede den først i forbindelse med The Age-artiklen.

Jeg ser det også som en feature, vi medier kan bruge. Altså i stil med “du søgte på X, måske er du også interesseret i Y”.

Svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *