Dette er et gæsteindlæg skrevet af Kenneth Ley Milling.
*
Jeg faldt lige over en ny undersøgelse af Pew Research Center i USA. Den handler om at amerikanerne nu i stor stil vælger nettet som informationskanal, når det drejer sig om nyheder om den igangværende præsidentvalgkamp.
Undersøgelsen, der bærer den sexede titel “Internet’s Broader Role in Campaign 2008“, fortæller at næsten en fjerdedel (24%) af alle amerikanere nu følger med i kampagnerne via nettet. Det er over dobbelt så mange som ved det seneste valg i 2004.
I gruppen af unge 18-29 år er andelen helt oppe på 42% – den største andel for noget medie. Det uddybes, at der for denne gruppe er tale om, at informationerne blandt andet spredes ved hjælp af sociale medier som MySpace og Facebook.
Jeg skal opfordre til, at du selv kigger på undersøgelsen, der godt kunne vække en smule spænding frem mod DONA/UPDATE-arrangementet med Lisbeth Klastrup den 24. januar. Her vil hun nemlig fortælle, hvordan situationen ser ud for de danske medier, med udgangspunkt i en stor undersøgelse hun gennemførte før og under november-valget 2007.
En kommentar til “Unge amerikanere følger valget på nettet”
[…] Jeg har også berørt emnet på Medieblogger.dk. […]