En ny rapport (eller, udgivelse) fra Atlantic 57 (der er The Atlantics rådgivningsbiks) deler erfaringer om, hvordan man som medie konverterer læsere til abonnenter. Du kan også læse mere om rapporten hos What’s New In Publishing:
According to the report, 73% of newsrooms focus their attention on page views alone rather than how readers are actually engaging with content. But pageviews offer little understanding of audiences’ needs and motivations.
Atlantic 57 identificerer fire typer brugere eller segmenter og giver anbefalinger til, hvordan man kan konvertere dem. Det er muligvis ikke raketvidenskab, men det er stadig værd at have med i sit arbejde – og det kan være nemt at glemme, når musikken spiller:
Tilgangen med segmenter er bestemt ikke ny, blandt andet udgav American Press Institute en artikel i december 2017, hvor de identificerede tre typer af abonnenter på nyheder:
“Civically Committed support missions and initiatives that reflect their personal values and commit to a higher-than-average number of subscriptions.
Thrifty Transactors pay for practical value but are highly selective about which publications make the cut.
Elusive Engagers are generally subscription-averse and view news and information as a commodity that’s easily obtained for free.”
Læs mere:
Hent rapporten fra Atlantic 57
Vil I gerne udvikle jeres medieforretning og -produkt?
Læs om min rådgivning og udvikling af digitale medier.
Lars K Jensen
Lars er journalist af baggrund og har arbejdet med digital udvikling i mediebranchen i mere end 10 år, bl.a. som leder af Ekstra Bladets redaktionelle udviklingsteam og chef for produktudvikling hos Infomedia.
Han hjælper medier og virksomheder med at forstå deres brugere og udvikle deres digitale produkter. Lars udgiver også Digital Ugerevy.
Kontakt Lars på lars@larskjensen.dk
Grafik: Rawpixel