Jeg har tidligere skrevet om min begejstring for The Information og om, hvordan de med et simpelt købmandstrick fik gjort mig til abonnent. Nu har jeg opdaget en fiks metode, de bruger omkring artikeldelinger, som danske medier med betalingsindhold (altså artikler bag en betalingsmur) kan lade sig inspirere af.
Det starter med, at jeg læser en artikel. Den handler om, at teknolofirmaernes narrativ er langt foran virkeligheden, et af eksemplerne er Virtual Reality. Jeg er meget enig med denne artikel og vil nu dele den.
Walk-through
The Information har en ‘Share full article’-knap, som er nem at finde i det overskuelige design. Jeg klikker på knappen og få nu mulighed for at dele adgang til artiklen via et link eller via e-mail:
Jeg klikker på ‘Copy link’ og laver en opdatering på Twitter (et ‘tweet’) hvori linket indgår.
Når en interesseret læser klikker på linket, ser han/hun dette:
Alas, artiklen er stadig låst. Men øverst er der en besked til brugeren om, at jeg har delt artiklen. Vedkommende skal blot indtaste sin e-mail-adresse og klikke på ‘Read article’-knappen. Så får man en mail med et link til artiklen, hvor man kan læse den fra start til slut.
Dette er smart gjort af The Information, for så får de en e-mail-adresse, de kan kommunikere til. Det kan virke lidt omstændigt, at man skal indtaste sin mail og trykke på et link, men det fungerer.
Og The Information får noget meget vigtigt: Et kontaktpunkt. Og hvis de er rigtig smarte, gemmer de oplysningerne om den artikel, den pågældende mail-adresse (altså menneske) gerne vil læse. Bingo. Og på The Informations side om delefunktionaliteten skriver man, at man sender et ugentligt nyhedsbrev til mail-adressen.
Jeg kan i øvrigt ikke anbefale The Information nok til folk, der er interesserede i de emner, de dækker. Verdensklasse arbejde ?.