Jeg er ret begejstret for publiceringsplatformen Medium. Deres skrive-interface er fantastisk, de gør alt, hvad de kan for at gentænke skrive-processen (fornuftigt) og der er et godt community.
I april lancerede man ‘Medium for Publishers’, der er Mediums bud på, hvordan online-udgivelser kan/bør se ud i nutiden. Med mulighed for indtjening.
Derfor er det også interessant, at The Economist nu skriver om dem i seneste udgave af tidsskrifet. Selvom artiklen mest handler om grundlæggeren Evan Williams, der også var med til at starte Twitter.
➡️ Læs artiklen: Three-hit wonder
Læs mere:
(Hold CTRL (CMD på Mac) eller SHIFT inde, når du trykker for at åbne links i nyt faneblad eller vindue. På telefon eller tablet skal du holde fingeren nede og vælge.)
- Medium (det er gratis at oprette en profil og/eller udgivelser og komme i gang)
- ‘3 min read’, den officielle Medium-blog
- Læs om lanceringen af ‘Medium for Publishers’ (Medium, 4. april 2016)
- Sådan arbejder Mediums Head of Community Engagement (Ways We Work)
- Min profil på Medium, hvor jeg primært skriver om teknologi og kontorliv
- The Economist har også en artikel om Twitters problemer (17. september 2016)