Som jeg skrev for godt en uge siden, har Journalisthøjskolen og Update fået nye hjemmesider.
Det har Ernst Poulsen også skrevet et blogindlæg om (som jeg synes, du skal læse, hvis du ikke allerede har gjort det).
En pudsig ting er, at hvis man laver en Google-søgning på “DMJX” (som er fællesbetegnelsen for Journalisthøjskolen, Update og Den Grafiske Højskole – de er alle slået sammen), så ligger Ernsts indlæg nummer et, mens dmjx.dk henvises til anden pladsen.
Altså har Ernst Poulsens blogindlæg en bedre Google Pagerank end hele DMJX.dk. Okay, det er ikke så overraskende taget i betragtning af, at hjemmesiden ikke har eksisteret længere end siden 1. september, men det understreger endnu engang pointen med, at det er vigtigt at ligge godt i Google.
…og at holde øje med, hvad andre skriver om en.
3 kommentarer til “Ernst Poulsen overhaler Journalisthøjskolen i Google”
Yes, du har helt ret. Dette er et klassisk eksempel på, hvordan andre kan ‘erobre’ ens dagsorden.
Set fra DMJX (sindssygt navn, i øvrigt) er det super kritisk, at kritik af noget, de burde være verdensmestre i, står først i Google…
Look, learn & be very affraid, kan man kun sige til alle andre.
Det har godt nok aldrig været intentionen.
Men, jeg har lige taget et kig på listen over søgeord, der har ledt til min blog i dag.
Her skiller “dmjx” sig klart ud som det søgeord, der p.t. giver mest trafik ind til bloggen. Det er ikke meget, men er dog blevet til 25 visninger hen over de sidste par dage. Noget tyder dog på, at jeg sender ca. lige så meget trafik videre til DMJX.dk. 🙂
Af link-henvisninger er der mest (indkommende) trafik lige nu her fra Medieblogger.dk – og – åbenbart fra DJH’s intranet (Domino). Nogen læser altså med på DJH. 😉
Hej Ernst
Jep, det gør de 🙂 Jeg har fået nogle henvisninger fra denne side:
http://domino.djh.dk/appl/djh/intranet/fusion.nsf/dx/mediestatistik-for-august.htm (som kræver login, naturligvis)
// Lars